Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Разработка учебной программы, связанной с исследованием, Как составная часть профессионального развития Преподавателя вуза

Касымова Н.А.

Усманова Х.

Перспективы развития высшего образования

  • № 6 2018

Страницы: 

58

 – 

64

Язык: русский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

В материале рассматривается роль, структура и принципы учебной программы связанной с исследованием. Разработка и внедрение таких программ в высших учебных заведениях имеет двойную ценность: с одной стороны это дальнейшее развитие качественного процесса обучения и преподавания, с другой современный метод профессионального развития для вовлеченных в процесс преподавателей и сотрудников. Материал подготовлен на основе семинара и дискуссии экспертов «Обучение и преподавания: профессиональное развития в высшем образовании» 3-4 сентября 2018 г. на базе Королевского колледжа в Лондоне и Лондонской школы экономики и политических наук.

The paper considers the role, structure and approaches for Curriculum connected with research. Its development and implementation in higher education institutes has double values: it is development of quality learning and teaching process and modern method of professional development for teachers and staff. This paper prepared based on the seminar and discussions during the Erasmus+ HEREs study visit “Learning and teaching:professional development of staff in higher education” hosted by King’s College London and London School of Economics and Political Sciences on 3-4 September 2018.

Список использованных источников

  1. Georghiou, Luke. 2015. ‘Value of Research.’ Policy Paper by the Research, Innovation,and Science Policy Experts (RISE), European ommission.https://ec.europa.eu/research/innovation-union/pdf/expert-roups/rise/georghiouvalue_research.pdf
  2. EUA (European University Association). 2006. Quality Culture in European Universities:A Bottom- up Approach. Report on the three rounds of the quality culture project 2002– 2006.EUA: Brussels. http://www.eua.be/eua/jsp/en/upload/Quality_Culture_2002_2003.1150459570109.pdf
  3. European Commission/EACEA/Eurydice. 2015. ‘The European Higher Education Area in 2015: Bologna Process Implementation Report.’ Luxembourg: Publications Office of the European Union. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_ reports/182EN.pdf
  4. Tremblay, K., D. Lalancette and D. Roseveare. 2012. ‘Assessment of Higher Education Learning Outcomes AHELO. Feasibility Study.’ Volume One: Design and Implementation.OECD http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/AHELOFSReportVolume1.pdf
  5. Dilly Fung, A Connected Curriculum for Higher Education. London, UCL Press, 2017. https://doi.org/10.14324/111.9781911576358
  6. UNESCO. 2015. ‘Rethinking Education: Towards a Global Common Good?’ Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  7. Åkerlind, Gerlese S. 2008. ‘An Academic Perspective on Research and Being a Researcher: An Integration of the Literature.’ Studies in Higher Education 33 1:17–31. https://doi:10.1080/03075070701794775
  8. Healey, Mick and Alan Jenkins. 2009. ‘Developing Undergraduate Research and Inquiry.’ York: Higher Education Academy. https://www.heacademy.ac.uk/assets/York/documents/resources/publications/DevelopingUnd ergraduate_Final.pdf
  9. Spronken-Smith, Rachel and Rebecca Walker. 2010. ‘Can Inquiry-based Learning Strengthen the Links between Teaching and Disciplinary Research?’ Studies in Higher Education 35:723–740. https://doi:10.1080/ 03075070903315502
  10. European Forum for Enhanced Collaboration in teasning. Enhancing the education mission of European universities: A proactive response to change. https://www.eua.eu/component/attachments/attachments.html?task=download&id=841?sfvrsn =2

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS