Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Муаммоли таълим технологияларининг таълим жараёнидаги ўрни

Исмоилова З.К.

Раупова Ш.А.

Irrigatsiya va melioratsiya

  • № 3(13) 2018

Страницы: 

93

 – 

97

Язык: узбекский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

Цель проблемного образования в процессе преподавания различных учебных предметов: создание проблемных ситуаций, этапов диалога предоставляющие основную идею при организации проблемных уроков, внедрение проблемного обучения и этапы его управления, технология проблемного обучения, создание у студентов личного мнения при нахождении правильных решений по возникшим различным проблемным вопросам и ситуациям исходя из темы предмета, ознакомление студентов с некоторыми способами решений проблем и обучению выбора правильного решения проблемы. Приведены рекомендации по использованию технологии проблемного обучения в высших учебных заведениях по всем предметам учебного плана, причинам возникновения проблемы и анализ признаков дающие возможность выявления правильных действий в процессе решения проблемы и которые дают возможность повышения его эффективности в процессе урока.

Муаммоли таълимнинг мақсади, турли ўқув фанлари бўйича дарс ўтиш жараёнида муаммоли вазиятлар ҳосил қилишни ва уларни ечиш усуллари, муаммоли вазиятни ҳал этиш даражалари, муаммоли дарсларни ташкил этишдаги асосий фикр берувчи суҳбат босқичлари, муаммоли таълимни ташкил этиш ва бошқариш босқичлари, муаммоли таълим технологиясининг талабаларга предметнинг мавзусидан келиб чиққан турли муаммоли масала ёки вазиятларнинг ечимини тўғри топишларига ўргатишга хос фикрлар, уларда муаммони ечишнинг баъзи усуллари билан таништириш ва муаммони ечишга мос услубларни тўғри танлашга ўргатиш масалаларига бағишланган. Олий таълим муассасаларида ўқув режасидаги барча фанлардан муаммоли таълим технологияларидан фойдаланиш, муаммонинг келиб чиқиш сабабларини ва муаммони ечишдаги хатти-ҳаракатларни тўғри аниқлашга имкон берувчи омилларни таҳлил қилиш ва унинг дарс жараёни самарадорлигини оширишга имкон берувчи тавсиялар келтирилган.

The goal of problem education the teaching of different subjects, the creation of problematic situations, as well as the stage of dialogues that provide the basic idea in organizing problem lessons, the creation of problematic education and the stages of its management, the technology of problem education, the creation of students personal opinions for finding providential solutions to the various problems and situations that have arisen on the basis of the subject, acquaintance of students with some ways of solving problems and training the choice of tests way to solve the problem. The use of technology of problematic education in higher education institutions in all subjects that are included in the curriculum, the causes of the problem and the analysis of features that enable the identification of correct actions in the process of solving the problem, and provide recommendations that make it possible to increase its effectiveness in the course of the lesson.

Список использованных источников

  1. Ўзбекистон Республикасининг “Кадрлар тайёрлаш миллий дастури”. - Тошкент, "Шарк", 1997.
  2. В.П. Беспалько. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. - Москва, 1995 год.
  3. В. Груздев, "От методик к образовательной технологии // Ж.: "Народные образование". – М.:, 1998.
  4. А.Н.Дахин, "Педагогический мониторинг - концепция и применение". – М., "Школьная технология". №3. 1997.
  5. Ж. Г. Йўлдошев. "Янги педагогик технология йўналишлари, муаммолари, ечимлари // Ж.:"Халқ таълими" - Тошкент, 1999. - №4.
  6. Каримов И.А. Ўзбекистон – буюк келажак сари. – Т.: Ўзбекистон, 1998. – 686 б.
  7. Каримов И.А. Юксак маънавият – енгилмас куч. - Тошкент. “Маънавият”, 2008. – 176 б.
  8. Каримов И.А. «Юксак билимли ва интеллектуал ривожланган авлодни тарбиялаш – мамлакатни барқарор тараққий эттириш ва модернизация қилишнинг энг муҳим шарти» мавзусидаги маърузаси. Тошкент, 2012 йил 17 февраль.
  9. Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. – Т.: Ўзбекистон, 2017. – 488 б.
  10. Мирзиёев Ш.М. Қонун устуворлиги ва инсон манфаатларини таъминлаш – юрт тараққиёти ва ҳалқ фаровон лигининг гарови. – Т.: Ўзбекистон, 2017. – 48 б.
  11. Мирзиёев Ш.М. Танқидий таҳлил, қатъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик – ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. – Т.: Ўзбекистон, 2017. – 104 б.
  12. Мирзиёев Ш.М. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини биргаликда барпо этамиз. – Т.:Ўзбекистон, 2016. – 56 б.
  13. Ўзбекистон Республикаси Президенти Қарори “Олий маълумотли мутахассислар тайёрлаш сифатини оши ришда иқтисодиёт соҳалари ва тармоқларининг иштирокини янада кенгайтириш чора-тадбирлари тўғрисида”. 27.07.2017 й., ПҚ-3151, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 30-сон, 729-модда.
  14. Ўзбекистон Республикаси Президенти Қарори “Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”. 20.04.2017 й., ПҚ-2909, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 18-сон, 313-модда, 19-сон, 335-модда, 24-сон, 490-модда.
  15. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармойиши “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”. 07.02.2017 й., ПФ-4947, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда, 20-сон, 354-модда, 23-сон, 448-модда.
  16. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Қарори “Қишлоқ ва сув хўжалиги тармоқлари учун муҳандис-техник кадрлар тайёрлаш тизимини тубдан такомилаштириш чора-тадбирлари тўғрисида” 24.05.2017 й. ПҚ- 3003, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й.
  17. Islom Karimov “Barkamol avlod – O‘zbekiston taraqqiyotining poydevori” Toshkent “Sharq” 1997 y.
  18. Karimov I.A. O’zbekiston – kelajagi buyuk davlat. - T.: O’zbekiston, 1992.
  19. Sh.M.Mirziyoev. Tanqidiy tahlil, qat’iy tartib-intizom va shaxsiy javobgarlik – har bir rahbar faoliyatining kundalik qoidasi bo‘lishi kerak. – Toshkent, O‘zbekiston, 2017 y.
  20. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 14 martdagi "O‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida"gi PQ-2829-sonli qarori
  21. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 20 apreldagi “Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish choratadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2909-sonli Qarori.
  22. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 24 maydagi “Qishloq va suv xo‘jaligi tarmoqlari uchun muhandis- texnik kadrlar tayyorlash tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3003-sonli qarori
  23. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 28 may kuni qabul qilingan “Malakali pedagog kadrlar tayyorlash hamda o’rta mahsus kasb-hunar ta’limi muassasalarini shunday kadrlar bilan ta’minlash tizimini yanada takomillashtirishga oid chora-tadbirlar to’g’risida”gi Qarori.

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS