Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Vocabulary acquisition for young learners

Акбаров А.

Дапо Л.

Иностранные языки в Узбекистане

  • № 4(4) 2014

Страницы: 

61

 – 

71

Язык: английский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

An increasing number of children around the world, including Bosnian children, are being educated in asecond language (L2). This L2 learning in primary school settingsraises interesting questions about the development of L2 vocabulary. Investigating the nature of vocabulary knowledge in these L2 children is important particularly as they face the significant challenge of acquiring L2 vocabulary in order to handle school work. This is the case with children who participated in this study. They attend the first grade at International Primary School in Sarajevo where keysubjects are taught in English.

Дунё бўйича, шу жумладан, Боснияда ҳам иккинчи тилда таълим олаётган болаларнинг сони кўпайиб бормоқда. Бу иккинчи тил, бошланғич мактаб доирасида таълим олаётганларда, иккинчи тил луғат заҳирасини кўпайтиришдек қизиқ масалани юзага келтиради. Бу болалардаги иккинчи тил луғати заҳирасини билиш табиатини ўрганиш муҳим, чунки улар мактабда фойдаланиш учун луғат заҳирасини эгаллашдек муаммога дуч келадилар. Бу тадқиқотда қатнашган болалар ҳам шу каби муаммоларга дуч келган. Улар асосий фанлар инглиз тилида ўқитиладиган Сараевадаги биринчи даражали Ҳалқаро бошланғич мактабга борадилар.

Все большее количество детей во всем мире получает образование на втором языке, это относится и к боснийским детям. Этот второй язык, изучающийся в параметрах начальной школы, поднимает интересные вопросы о развитии словарного запаса второго языка. Исследование природы знания словаря второго языка этими детьми особенно важно, поскольку они оказываются перед существенной проблемой усвоения словарного запаса второго языка, необходимого для учебы. Так обстоит дело с детьми, которые участвовали в этом исследовании. Они посещают элитную Международную начальную школу в Сараево, где ключевые предметы преподаются на английском языке.

Список использованных источников

 
  1. Crookes,  G.(1997).  SLA  and  Language  Pedagogy.A  Socioeducational  Perspective  SSLA, 20, 93–116. University of Hawai.1997. Cambridge University Press
  2. Crosse,  K.  (2007).Introducing  English  as  an  Additional  Language  to  Young  Children.  Paul Chapman Publishing
  3. Hayashi,  Y.  and  Murphy,V.(2013).On  the  Nature  of  Morphological  Awareness  in  Japanese–English bilingual children: A Cross-linguistic Perspective. Bilingualism: Language and Cognition / Volume 16 / Issue 01 / January 2013, pp 49 –67. Cambridge Journals
  4. Gass,S.(1999).Incidental Vocabulary Learning. SSLA, 21, 319–333. Printed in the UnitedStates of America. Michigan State University
  5. Gass, S. (2001). Innovations in Second Language Research Methods, Annual Review of Applied Linguistics (2001) 21, 221–232.Printed in the USA. 2001 Cambridge University Press
  6. Jadidi,  E.,  &Keshavarz,Z.  (2013).Theimpact  of  Iranian  EFL  Teachers’  Reflection  on  their Incorporation of Strategy-based Instruction. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World(IJLLALW) Volume 4(3), November 2013; 140-148
  7. Ketsman, O.(2012).Expectations in the Foreign Language Classrooms: A Case Study University of Nebraska-8.Lincoln, USA .The Qualitative Report 2012 Volume 17, Article 106, 1-21
  8. Larsen-Freeman, D.(2007). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press
  9. Linse,C.  (2005).Practical  English  Language  Teaching:  Young  Learners.  McGraw-Hill,  New York
  10. Llattery, M., Willis,J.(2003). English for Primary Teachers. Oxford University Press
  11. Murphy, V. and Nicoladis, E.(2006).When Answer-phone Makes a Difference in13.Children’s Acquisition of English Compounds. Journal of Child Language. Cambridge Journals
  12. McCardle, P. and Hoff, E. (2006).Childhood Bilingualism Research on Infancy through School age. Multilingual Matters LTD
  13. Mizumoto, A. and Takeuchi, O. (2012).Adaptation and Validation of Self-regulating Capacity in  Vocabulary  Learning  Scale.  Applied  Linguistics  2012:  33/1:  83–91 - Oxford  University  Press 2011
  14. Nemati,   A.(2013).   Increasing   Depth   of   Vocabulary:   a   Hidden   Aspect   of   Vocabulary Knowledge. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World17.(IJLLALW) Volume 4(3), November 2013; 313-322
  15. Nosratinia,  M.;Eftekhari,  N.  and  Sarabchian,  E.  (2013).  An  Exploration  of  the  Relationship between   Autonomy   and   Vocabulary   Learning   Strategies. International   Journal   of   Language Learning and Applied Linguistics World(IJLLALW).Volume 4(3),November 2013; 71-80
  16. OisPichette, F.; Serres, L. and  Lafontaine, M.(2012).Sentence Reading and Writing for Second Language  Vocabulary  Acquisition.  Applied  Linguistics  2012:  33/1:  66–82  _  Oxford University Press 2011
  17. O’Grady, W.(2005). How Children Learn Language. Cambridge University Press21.Pavičić, V. (2009). Vocabulary Learning Strategies and Foreign Language Acquisition.Second Language Acquisition. Great Britain. Multilingual Matters Ltd.
  18. Paradis,   J.,   Rice,   M.,   Crago,   M.,   and   Marquis, J.(2008).The   acquisition   of   tense   in English: Distinguishing  Child  Second  Language  from  First  Language  and  Specific  Language impairment. Cambridge University Press 0142-7164/08
  19. Rivers, W.M. and Templerly, M.S. (1978).A practical guide to the teaching of English. Oxford University Press
  20. Rose,  H.  (2012). Reconceptualizing  Strategic  Learning  in  the  Face  of  Self-Regulation: Throwing  Language  Learning  Strategies  out  with  the  Bathwater,  Applied  Linguistics  2012:  33/1: 92–98 -Oxford University Press 2011
  21. Thornbury, S.(2004). How To Teach Vocabulary. England. Pearson Education Limited26.Wright,   A., Betteridge,   D.,   and   Buckby,   M.   (2006). Games   for   Language   Learning. Cambridge University Press
  22. Zimmerman,   C.B.   (2001). Teaching   and   Learning   Vocabulary   for   Second   Language Learners. Teaching    English    as    a    Second    or    Foreign    Language. National    Geographic Learning.USA.p.288-304
  23. Zoltan, D. (2001). Motivation in Second Language Learning. Teaching English as a Second or Foreign Language. National Geographic Learning. USA. p. 518-530
 

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS