The current status of interlibrary loan and document delivery service at nazarbayev university library
- № 3(43) 2019
Страницы:
39
–
41
Язык: английский
Аннотация
Технологические достижения в удовлетворении потребностей пользователей в научной информации позволили библиотекам доставлять материалы в электронном виде пользователям. Данная работа описывает операционные/ организационные процессы межбиблиотечного абонемента и службы доставки документов. В статье изложены практическое использование сервиса, процесс запроса документов и роль координатора в
предоставлении данного сервиса. Также освещен статистический отчет и оценка/ анализ службы доставки документов, целью которой является обмен опытом библиотеки Назарбаев Университета (НУ).
Technological advances in mee_ng research informa_on needs of users enabled libraries to deliver materials electronically to users. The opera_onal/organiza_onal processes/procedures of interlibrary loan and document delivery service will be presented in this report. The ar_cle describes the prac_cal use of the service, process of reques_ng documents, and the role of the coordinator in providing such service. Sta_s_cal report and assessment/analysis of the document delivery service will also be highlighted which aims to share the Nazarbayev University (NU) Library experience.
Technological advances in mee_ng research informa_on needs of users enabled libraries to deliver materials electronically to users. The opera_onal/organiza_onal processes/procedures of interlibrary loan and document delivery service will be presented in this report. The ar_cle describes the prac_cal use of the service, process of reques_ng documents, and the role of the coordinator in providing such service. Sta_s_cal report and assessment/analysis of the document delivery service will also be highlighted which aims to share the Nazarbayev University (NU) Library experience.