Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

The current status of interlibrary loan and document delivery service at nazarbayev university library

Камилова Е.

Kutubxona.uz

  • № 3(43) 2019

Страницы: 

39

 – 

41

Язык: английский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

Технологические достижения в удовлетворении потребностей пользователей в научной информации позволили библиотекам доставлять материалы в электронном виде пользователям. Данная работа описывает операционные/ организационные процессы межбиблиотечного абонемента и службы доставки документов. В статье изложены практическое использование сервиса, процесс запроса документов и роль координатора в предоставлении данного сервиса. Также освещен статистический отчет и оценка/ анализ службы доставки документов, целью которой является обмен опытом библиотеки Назарбаев Университета (НУ).

Technological advances in mee_ng research informa_on needs of users enabled libraries to deliver materials electronically to users. The opera_onal/organiza_onal processes/procedures of interlibrary loan and document delivery service will be presented in this report. The ar_cle describes the prac_cal use of the service, process of reques_ng documents, and the role of the coordinator in providing such service. Sta_s_cal report and assessment/analysis of the document delivery service will also be highlighted which aims to share the Nazarbayev University (NU) Library experience.

Список использованных источников

  1. Drew, S. (1996). Report of the Interlibrary Loan Task Force. Bulletin No. 96298. (1-40). Madison: Wisconsin Department of Public Instruction. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED398935.pdf
  2. Fuller, D. H. (2000). From paper to electronic: Migrating from paper interlibrary loan borrowing request forms to electronic - one approach. Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery & Information Supply, 10 (3), 1–1 0, https://doi.org/10.1300/J110v10n03_01
  3.  International Federation of Library Associations and Institutions. (2007). Guidelines for best practice in inter library loan and document delivery. https://www.ifla.org/files/assets/docdel/documents/guide lines-best-practice-ill-dd-en.pdf
  4.  Jackson, M. E. (1992) "Using Ariel, RLG′s document transmission system to improve document delivery in the United States," Interlending & Document Supply, 20 (2), 49-52, https://doi.org/10.1108/02641619210154477
  5.  Lieberthal, S. L. (2000). Management software for interlibrary loans: Pathways to becoming a high performing interlibrary loan department. Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery & Information Supply, 11 (2), 5–22, https://doi.org/10.1300/J110v11n02_02
  6.  Pedersen, W. A. (2010) The Paper Divide, The Serials Librarian, 59(3-4), 281-301, https://doi.org/ 10.1080/03615261003619078

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS