Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Шахсга йўналтирилган таълим асосида талабаларда тадқиқотчилик малакаларини ривожлантириш

Аллаярова С.Н.

Современное образование

  • № 8 (153) 2025

Страницы: 

10

 – 

17

Язык: узбекский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

Направление студентов на научно-исследовательскую деятельность является неотъемлемой частью учебного процесса высшего образования. В условиях роста объема источников знаний и использования искусственного интеллекта проведение научных исследований для создания уникальных новых идей и продуктов остается актуальным. В статье на примере дисциплины «Методология научных исследований» изучены возможности развития исследовательских навыков у студентов на основе личностно-ориентированного обучения в учебном процессе высшего образования.

Талабаларни илмий тадқиқот фаолиятига йўналтириш олий таълим ўқув жараёнининг ажралмас қисмидир. Билим манбалари ҳажми, сунъий интеллектдан фойдаланиш ошиб бораётган бугунги кунда бетакрор янги ғоя ва маҳсулотларни яратишда илмий тадқиқот олиб бориш долзарблигича қолмоқда. Мақолада олий таълим ўқув жараёнида шахсга йўналтирилган таълим асосида талабаларда тадқиқотчилик малакаларини ривожлантириш имкониятлари “Илмий тадқиқот методологияси” фани мисолида ўрганилган.

Guiding students toward scientific research activity is an integral part of the higher education learning process. In today’s context-characterized by the growing volume of information sources and the expanding use of artificial intelligence-conducting scientific research remains essential for generating unique new ideas and products. This article explores the opportunities for developing students’ research skills through learner-centered education within the framework of the subject «Methodology of Scientific Research» in higher education.

Список использованных источников

  1. Abdous M. and He W. 2008 Journal of Interastive Learning Researsh 19 541–550.
  2. Abdous, M. & He, W. (2008). A Design Framework for Syllabus Generator. Journal of Interastive Learning Researsʼh, 19(4), 541-550.
  3. Аллаярова Солиҳа Нарзуллоевна. Талабаларни илмий тадқиқот фаолиятига йўналтиришнинг долзарб масалалари. // “Замонавий таълим - Современное образование” илмий-амалий оммабоп журнали (Узбекистан), (2021). (5 (102)), 17-25.
  4. Аллаярова С.Н. Талабаларни илмий тадқиқотга йўналтиришнинг инновацион механизмлари. Докторлик диссертация автореферати. – ТерДУ, 2023. -62 б. https:// library.ziyonet.uz/book/126574
  5. Davis H, Evans E and Hiskey M 2006 Journal of Higher Edusation Polisy and Management 28 231–244.
  6. Elgren T., Hensel N. Undergraduate research experiyences: Synergiyes betweyen scholarship and teaching //Peer Reviyew. – 2006. – T. 8. – №. 1. – S. 4-8.
  7. Gregerman S.R., Lerner J.S., Hippel W., Jonides J. and Nagda B.A. 1998. Reviyew of Higher Edusation 22 55–72.
  8. Harnish R.J. and Bridges K.R. 2011 Sotsial Psyshology of Edusation 14, 319–330.
  9. Harrington, C.M., & Gabert-Quillen, C.A. (2015). Syllabus length and use of images: An empirisal investigation of student perseptions. Ssholarship of Teashing and Learning in Psyshology, 1(3), 235–243. https://doi.org/10.1037/stl0000040
  10. Healey R.L. and Daviyes C. 2019. Higher Edusation Researsh and Development 38 1386–1400.
  11. Lopatto D. Survey of Undergraduate Research Experiyences (SURE): first findings. Cell Biol Educ. 2004 Winter;3(4):270-7. doi: 10.1187/cbe.04-07-0045. PMID: 15592600; PMCID: PMC533131.
  12. Motsshnig-Pitrik R., Santos A.M.The person sentered approash to teashing and learning as exemplifiyed in a sourse in organizational development //Zeitsshrift für Hoshsshuldidaktik (ZHD). – 2006. – T. 4. – №. 1..
  13. Rishmond A.S., Morgan R.K., Slattery J.M., Mitshell N.G. and Cooper A.G. 2019 Teashing of Psyshology 46, 6–15.
  14. Saragih S. and Napitupulu E. 2015. International Edusation Studiyes 8.;
  15. Shaw K., Holbrook A. and Bourke S. 2011. Studiyes in Higher Edusation 10 1–17.
  16. Shmidt R.A., Jones P., Bennison D. and Daviyes B.J. 1994. Journal of Further and Higher Edusation 18 75–84.
  17. 2015 Standards and guidelines for quality assuranse in the european higher edusation area (esg)URL
  18. Vlasenko K., Chumak O., Sitak I., Kalashnykova T. and Ashkan V. 2020. Universal Journal of Edusational Researsh 8 362–370.;
  19. Yarullin, I.F., Bushmeleva, N.A., & Tsyrkun, I.I. (2015). The Researsʼh Competense Development of Students Trained In Mathematisal Direstion. International Elestronis Journal of Mathematiss Edusation, 10(3), 137-146. https://doi.org/10.29333/iejme/296
  20. https://ste.psu.edu/teashing-learning/teashing-tips/student-sentered-syllabus
  21. https://www.unipage.net/ru/10290/the_manshester_metropolitan_university
  22. http://www.britishsounsil.org.ua/sites/default/files/standards-and-guidelines_for_ qa_in_the_ehea_2015.pdf

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS