Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Reference points for the design and delivery of degree Programmes in “medicine” by using of the tuning Methodology

Аширбаев Ш.П.

Вихров И.П.

Перспективы развития высшего образования

  • 2015

Страницы: 

36

 – 

52

Язык: английский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

В данной статье на примере проекта Темпус UZHELTH, описывается методология Тюнинг и результаты общественных консультаций при разработке учебных программ по медицине в Республике Узбекистан.

Ушбу мақолада Темпус UZHELTH лойиҳаси мисолида Ўзбекистон Республикаси тиббиёт соҳасида ўқув дастурларини ишлаб чикишда тюнинг услубияти ва жамоат масалаҳатлашувлари натижалари акс эттирилган.

In this article, on the example of the Tempus project UZHELTH describes the Tuning methodology and the results of the public consultations held for the development of degree programmes in medicine in the Republic of Uzbekistan.

Список использованных источников

  1. A Russian Tuning-ECTS based model for the Implementation of the Bologna Process in Human Sciences (RHUSTE). [E-link]. Адресдоступа: http://ru-ects.csu.ru
  2.  Higher Education in Latin America: reflections and perspectives on Medicine.[E-link]. Address: http://www.tuningal.org/en/publicaciones/doc_download/130-higher-education-in-latin-america-reflections-and-perspectives-on-nursingenglish-version
  3.  Higher Education in Latin America: reflections and perspectives on Nursing.[E-link]. Address: http://www.tuningal.org/en/publicaciones/doc_download/130-higher-education-in-latin-america-reflections-and-perspectives-on-nursingenglish-version
  4. Official website of the Ministry of Health Republic of Uzbekistan. [E-link].Address: www.minzdrav.uz
  5. Official website of the Ministry of Higher and Secondary Specialised Education Republic of Uzbekistan. [E-link]. Address: www.edu.uz
  6. Official website of the Supreme Attestation Committee the Republic of Uzbekistan under Cabinet of Ministries. [E-link]. Address: www.oak.uz
  7. Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Nursing.[E-link]. Address: http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/key_documents/tuningnursingfinal.pdf
  8. Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Occupational Therapy. [E-link]. Address: http://www.unideusto.org/tuningeu/ images/stories/Publications/OCCUPATIONAL_THERAPY_FOR_WEBSITE.pdf
  9.  The Bologna Declaration on the European space for higher education. [E-link].Address: http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna.pdf
  10.  TuCAHEA: «Towards a Central Asian Higher Education Area: Tuning Structures and Building Quality Culture». [E-link]. Address: http://www.tucahea.org/
  11.  TUNING Educational Structures in Europe. [E-link]. Address: http://www.unideusto.org/tuningeu
  12.  Tuning Guide to Formulating Degree Programme Profiles. [E-link]. Address: http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/Tuning_Guide._Degree_programme_profiles.pdf
  13. Tuning Russia. Electronic source available online at: http://tuningrussia.org

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS