Публицистик услубда идеологема, бахо ва ходисанинг шархи
- № 3 2018
Страницы:
134
–
144
Язык: узбекский
Аннотация
В статье анализируется идеологический комментарий к идеологеме, оценке и событию в публицистике. Влиятельные факторы, как идеологема, оценка и интерпретация событий, мелодичность и эмоциональность, считаются категориями публицистических произведений. Изучение СМИ как системы символов смешанного типа позволяет определить лингвистические характеристики языка средств массовой информации. Особенности языка медии определяются взаимодействием словесных и графических компонентов. Основной критерий для определения стилистической позиции медиа-языка отражается в традиционном определении функционального стиля и его особенностей. С одной стороны, язык массовой коммуникации отличается своей уникальной функциональностью, с другой, – ее функционально-стилистическим разнообразием, значимостью предметов и склонностью ее текстов к другим видам коммуникации. Разделение конструктивной единицы и функционально-стилистического разнообразия является одним из самых важных аспектов языка средств массовой информации.
The article analyzes the ideological commentary on ideology, nomination, evaluation and ideology in journalism. The influential factors as ideologeme, evaluation and interpretation of events, melody and emotionality are considered the categories of journalistic works. The study of the media as a system of symbols of a mixed type enables to determine the linguistic characteristics of the language of the media. Features of the media language are determined by the interaction of verbal and graphic components. The main criterion for determining the stylistic position of the media language was reflected in the traditional definition of the functional style and its features. On the one hand, the language of mass communication is distinguished by its unique functionality, on the other — its functional-stylistic diversity, the importance of objects and the propensity of the texts to other genres. The division of such a constructive unit and functional-stylistic diversity is the most important aspect of the language of the media.
The article analyzes the ideological commentary on ideology, nomination, evaluation and ideology in journalism. The influential factors as ideologeme, evaluation and interpretation of events, melody and emotionality are considered the categories of journalistic works. The study of the media as a system of symbols of a mixed type enables to determine the linguistic characteristics of the language of the media. Features of the media language are determined by the interaction of verbal and graphic components. The main criterion for determining the stylistic position of the media language was reflected in the traditional definition of the functional style and its features. On the one hand, the language of mass communication is distinguished by its unique functionality, on the other — its functional-stylistic diversity, the importance of objects and the propensity of the texts to other genres. The division of such a constructive unit and functional-stylistic diversity is the most important aspect of the language of the media.