Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Prospects of an integrated approach to learning and the development of the distance educational process

Beknazarova S.S.

Перспективы развития высшего образования

  • № 9 2021

Страницы: 

47

 – 

60

Язык: английский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

В статье рассматриваются перспективы развития образовательного процесса, проводится анализ оптимальных оболочек дистанционного обучения, включающий комплекс дистанционных технологий, применяемых в традиционном обучении в качестве вспомогательного инструмента. Главным вектором модернизации образования является разработка и внедрение эффективного механизма системы открытого образования. Необходимость открытого образования также объясняется ускоряющимся процессом устаревания знаний и требованиями современного развития гражданского общества. Однако многие вопросы развития системы открытого образования остаются не до конца разработанными и слабо исследованными. Решение этих вопросов как раз является одной из основных задач данного исследования.Цель статьи: изучение направления образования в процессе его развития:фундаментализация образования путем интеграции науки и образования;междисциплинарность образования; постоянство процесса образования на базе саморазвития; творческий характер обучения; информатизация образования; повышение уровня воспитательного потенциала системы образования.

The article considers the prospects for the development of the educational process, analyzes the optimal shells of distance learning (DL) ,including a complex of distance technologies used both in full-time education as an auxiliary tool. The main vector of modernization of education is the development and implementation of an effective mechanism of the open education system. The need for open education is also explained by the accelerating process of obsolescence of knowledge and the requirements of modern development of civil society. However, many issues of the development of the open education system remain not fully developed and poorly researched. The solution of these issues is just one of the main tasks of this study.The purpose of the article: to study the direction of education in the process of its development: the fundamentalization of education through the integration of science and education; the interdisciplinarity of education; the permanence of the education process on the basis of self-development; the creative nature of learning;informatization of education; increasing the level of educational potential of the education system.

Список использованных источников

  1. Agranovich M. L. Indicators in education management: what do they show and where do they lead? // Education, 2008. – No. 1.
  2. Barybin, A.V., measures to enhance the competitiveness of the modern University in the changing market of educational services/A.V. Barybin,E. V. rogina // Creative economy, 2013. –No. 12.
  3. Belyakov S.A. New forms of educational organization and some of the problems of organization and management education/ S. A. Belyakov//University management:practice and analysis,2006.–No. 5.
  4. Gasanova Z.A. Some aspects of the use of blended learning in the training of future specialists //Information technologies in science, education and business:Collection of materials of the international scientific and practical conference, September 28,2013, Dagestan State Institute of National Economy".- Makhachkala: Nauka Plus, 2013.
  5. Damyanova L.T. The experience of European countries in creating a new type of universities // Creative Economy, 2013. - No. 12.
  6. Distance learning technologies: design and implementation of training courses / M. B. Lebedeva, S.V. Agapov, etc. / Under the general editorship of M.B. Lebedeva. - St. Petersburg: BHV-Petersburg, 2010.
  7. Ibragimov I. M. Criterion "knowledge for activity" and the model of open education [Electronic resource] / / Elitium: Center for Distance Education,2010. - July 14. - Access mode: www.elitarium.ru.
  8. Orlova M.S. models of blended learning and their use in teaching programming [Electronic resource] // proceedings of the V all-Russian scientific and practical conference "Application of information and communication technologies in education" ("ITO-Mari El-2008"), Yoshkar-Ola, may 29-30,2008). – Access mode: http://ito.edu.ru/2008/MariyEl/IV/IV-0-5.html (date accessed: 22.11.2012).
  9. Plexi S.I. successful Strategy of the University. – M., 2006.
  10. Safonov K.B. Distance education as an effective form of training managers//Information technologies in science, education and business:Collection of materials of the international scientific and practical conference,September 28, 2013, Dagestan State Institute of National Economy. -Makhachkala: Nauka Plus, 2013.
  11. Chernovalova G.A. Opportunities of distance technologies in education//International Journal of Experimental Education,2010. - No. 1.
  12. Manvelov S.G.Designing a modern lesson.-M.:Prosveshchenie, 2002.
  13. Larina V. P., Khodyreva E. A., Okunev A. A. Lectures at the classes of the creative laboratory "Modern pedagogical technologies".- Kirov: 1999-2002.

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS