Планирование информационной системы и стратегия организации
- № 2 (10) 2016
Страницы:
–
Язык: русский
Аннотация
Рассматриваются вопросы согласования стратегических целей организации и основных структурно-функциональных характеристик информационной системы (ИС) при планировании ее разработки. Это обеспечивает достижение конкурентного преимущества организации, являющегося одной из главных целей создания ИС. Приводится методика проведения стратегического анализа деятельности организации, осуществляемого для выявления ее критических факторы успеха (КФУ) и оценки вытекающих из них информационных потребностей, которые являются основой для определения требований к характеристикам ИС. Описываются три этапа стратегического анализа, на которых последовательно определяются персональные оценки КФУ менеджеров, осуществляется их сопоставление с показателями внутренней и внешней среды организации, а также со сроками и возможными рисками ввода в действие ИС.
Ахборот тизими (АТ)ни яратишни режалаштиришда унинг асосий тузилма-функционал характеристикалари билан ташкилот стратегик мақсадларини мувофиқлаштириш масалалари кўрилаяпди. Бу АТ яратишни асосий мақсадларидан бири ҳисобланган — ташкилотни рақобатлаш устунлигини таъминлайди. Ташкилот муваффақиятларининг критик фактор (МКФ)ларини аниқлаш ва улардан келиб чиқаётган ахборот эҳтиёжларини баҳолаш ҳамда АТ характеристикаларига талабларни аниқлаш учун мўлжалланган стратегик таҳлилни ўтказиш методикаси келтирилган. Стратегик таҳлилнинг учта босқичи тавсифланган. Ушбу босқичларни кетма-кетма бажариш натижасида менеджерлар томонидан баҳоланган шахсий МКФ аниқланади, ташкилотнинг ички ва ташқи муҳит кўрсатгичлари ҳамда АТни жорий этиш муддатлари ва улар билан боғлиқ юз бериши мумкин бўлган хавф-хатарлар солиштирилади.
Questions of aligning the organizational strategic goals and the planning the development of basic structural and functional characteristics of information system (IS) are considered.This ensures the achievement of competitive advantages of the organization, which is one of the main purposes of the creation of IS. The methods for the strategic analysis of the organization, carried out to identify its critical success factors (CSF) and the assessment arising from their information needs, which are the basis for determining the requirements of IS characteristics are brought. It describes the three stages of strategic analysis, which has consistently defined the personal evaluation of CSF managers, carried out their comparison with indicators of internal and external environment of the organization, as well as time frames and possible risks of IS implementation.
Ахборот тизими (АТ)ни яратишни режалаштиришда унинг асосий тузилма-функционал характеристикалари билан ташкилот стратегик мақсадларини мувофиқлаштириш масалалари кўрилаяпди. Бу АТ яратишни асосий мақсадларидан бири ҳисобланган — ташкилотни рақобатлаш устунлигини таъминлайди. Ташкилот муваффақиятларининг критик фактор (МКФ)ларини аниқлаш ва улардан келиб чиқаётган ахборот эҳтиёжларини баҳолаш ҳамда АТ характеристикаларига талабларни аниқлаш учун мўлжалланган стратегик таҳлилни ўтказиш методикаси келтирилган. Стратегик таҳлилнинг учта босқичи тавсифланган. Ушбу босқичларни кетма-кетма бажариш натижасида менеджерлар томонидан баҳоланган шахсий МКФ аниқланади, ташкилотнинг ички ва ташқи муҳит кўрсатгичлари ҳамда АТни жорий этиш муддатлари ва улар билан боғлиқ юз бериши мумкин бўлган хавф-хатарлар солиштирилади.
Questions of aligning the organizational strategic goals and the planning the development of basic structural and functional characteristics of information system (IS) are considered.This ensures the achievement of competitive advantages of the organization, which is one of the main purposes of the creation of IS. The methods for the strategic analysis of the organization, carried out to identify its critical success factors (CSF) and the assessment arising from their information needs, which are the basis for determining the requirements of IS characteristics are brought. It describes the three stages of strategic analysis, which has consistently defined the personal evaluation of CSF managers, carried out their comparison with indicators of internal and external environment of the organization, as well as time frames and possible risks of IS implementation.