Олий таълимда сифатнинг мазмуни ва моҳияти
- 2013
Страницы:
49
–
60
Язык: узбекский
Аннотация
В данной статье анализируются понятие качества и вопросы качества в высшем образовании, основываясь на международных источниках. Проведён сравнительный анализ международного опыта с опытом Узбекистана. Освещены видение и взгляды Дианы Грин на толкование понятия качества в высшем образовании. Показано с примерами, что определение и оценка качества всегда являлось предметом дискуссий. Также анализируется концептуальный подход к оценке качества в высшем образовании британских авторов Джексона и Лунда. Обоснованы факторы, послужившие причиной появления интереса к вопросам качества в высшем образовании.
Ушбу мақолада олий таълимда сифат тушунчаси ва сифат масаларининг талқини хорижий манбалар асосида таҳлил этилган. Хорижий тажрибалар эса Ўзбекистондаги тажрибалар билан қиёсланган. Олий таълимда сифат тушунчасини талқин қилишда Диана Гриннинг қарашлари очиб берилган. Сифатни белгилаш ва баҳолаш хар доим баҳс мунозалар ичида бўлиб келганлиги мисоллар билан ёритилган. Британиялик муаллифлар Жаксон ва Лунднинг олий таълимдаги сифатни баҳолаш масалаларига ёндошишда «концептуал тизим»и таҳлил этилган. Олий таълимда сифатга бўлган қизиқишнинг пайдо бўлишига туртки бўлган омил ва факторлар асослаб берилган.
In this article the concept of quality and quality issues in higher education are discussed based on the international sources. The international practices are compared with the practices in Uzbekistan. The Diana Green’s views on interpretation of the quality in higher education are highlighted. It is highlighted on some examples that the quality assessment and defining was always in dispute . Also, the article analyses the conceptual approach of British authors Jackson and Lund’s to defining the quality of higher education is discussed. The triggered factors and forces in increasing the interest for quality in higher education are justified.
Ушбу мақолада олий таълимда сифат тушунчаси ва сифат масаларининг талқини хорижий манбалар асосида таҳлил этилган. Хорижий тажрибалар эса Ўзбекистондаги тажрибалар билан қиёсланган. Олий таълимда сифат тушунчасини талқин қилишда Диана Гриннинг қарашлари очиб берилган. Сифатни белгилаш ва баҳолаш хар доим баҳс мунозалар ичида бўлиб келганлиги мисоллар билан ёритилган. Британиялик муаллифлар Жаксон ва Лунднинг олий таълимдаги сифатни баҳолаш масалаларига ёндошишда «концептуал тизим»и таҳлил этилган. Олий таълимда сифатга бўлган қизиқишнинг пайдо бўлишига туртки бўлган омил ва факторлар асослаб берилган.
In this article the concept of quality and quality issues in higher education are discussed based on the international sources. The international practices are compared with the practices in Uzbekistan. The Diana Green’s views on interpretation of the quality in higher education are highlighted. It is highlighted on some examples that the quality assessment and defining was always in dispute . Also, the article analyses the conceptual approach of British authors Jackson and Lund’s to defining the quality of higher education is discussed. The triggered factors and forces in increasing the interest for quality in higher education are justified.