Об одной методике организации электронного занятия
- № 4 (10) 2019
Страницы:
147
–
150
Язык: русский
Аннотация
В данной статье рассматриваются вопросы организации учебных занятий в «Умных аудиториях», приводятся требования, предъявляемые к таким «Э-занятиям» и к компетенции «Э–преподавателя». Проводимые реформы образовательной системы в Узбекистане направлены на создание необходимых условий для профессиональной подготовки выпускников для всех отраслей народного хозяйства, построения информационно-образовательной среды на основе внедрения различных инновационных методов обучения, значение разработки и реализации в образовательном процессе различных дидактических моделей открытого и дистанционного обучения в зависимости от их объема и сложности , направленности реализуемых учебных программ и т.д.
This article discusses the organization of training sessions in “Smart classrooms”, describes the requirements for such “E-classes” and competency «E-teacher.» The ongoing reforms of the educational system in Uzbekistan are aimed at creating the necessary conditions for vocational training of graduates for all sectors of the national economy, building an information and educational environment through the introduction of various innovative teaching methods, the importance of developing and implementing various didactic models of open and distance learning in the educational process, depending on their volume and complexity, the focus of ongoing training programs, etc.
This article discusses the organization of training sessions in “Smart classrooms”, describes the requirements for such “E-classes” and competency «E-teacher.» The ongoing reforms of the educational system in Uzbekistan are aimed at creating the necessary conditions for vocational training of graduates for all sectors of the national economy, building an information and educational environment through the introduction of various innovative teaching methods, the importance of developing and implementing various didactic models of open and distance learning in the educational process, depending on their volume and complexity, the focus of ongoing training programs, etc.