Махмуд ал-чагминий илмий меросининг шарк ва гарб мамлакатларида урганилиши
- № 1 (1) 2019
Страницы:
96
–
99
Язык: узбекский
Аннотация
В статье изучена огромные-богатые наследие ученых Ануштегиныд-Хорезмшахов в Центральной Азии, в примере научное наследие Махмуда аль-Чагмини. Из истории известно, что правление Алуддина было одной из самых выдающихся страниц Ануштегиныд-Хорезмшаха. Он был образованным и интеллектуальным человеком, который учился в медресе Гурганча и Марвы. В перевосстановленном Академии были изучены филологией, философией, теологией, юрисприденция, естественными науками, наукой, медициной,архитектурой, водными сооружениями (плотины, отливки, корпус), скобяными изделиями, научные исследования по теоретическим основам и практике других видов ремесел (столярные изделия,светильники, керамика и др.). Основной проблемы был сделан на расширение регионов страны, прежде всего в торговле и торговле со странами Востока и Запада. В статье анализированно научное наследие
Махмуда аль-Чагмина и проанализирована учеными Востока и Запада.
Маколада Марказий Осиёдаги Ануштегиний-Хоразм шоулар даврида етишиб чиккан алломаларнинг бой илмий мероси Маумуд ал-Чагминий мисолида урганилди. Тарихдан маълумки, Алоуддин Отсиз хукмронлиги даври Хоразмшоулар салтанатининг энг ёркин сахифаларидан хисобланади. Гурганч ва Марв мадрасаларида истеъдодли мударрислар кулида таълим олган Отсиз жуда билимдон ва фаум-фаросатли киши булган. Гурганчда Хоразмшоу Отсиз ташаббуси билан кайта тикланган Академияга асосан филология (илми адаб, илми нахв), фалсафа, илохиёт, фику, табиий фанлар, илми зироат, тиббиёт,меъморчилик, сув иншоотлари (тугонлар, чигирлар, корез-канотлар), кемасозлик, темирчилик ва бошка хунармандчилик турлари (дурадгорлик, мисгарлик, кулолчилик, ва у.к.) назарий асослари ва амалиёти хакида илмий тадкикот ишлари олиб борилди. Маколада Махмуд ал-Чагминийнинг илмий мероси ва унинг Шарк ва Fарб мамлакатлари олимлари томонидан урганилиши илмий жиятдан тахлил килинди.
The article explored the huge-rich heritage of scientists Anushteginid-Khorezmshah in Central Asia, in the example of the scientific heritage of Mahmud al-Chagmini. From history it is known that the reign of Aludin was one of the most prominent pages of Anushteginid-Khorezmshah. He was an educated and intellectual person who studied in the Gurgancha and Marvah madrasas. Philology, philosophy, theology, law, natural sciences, science, medicine,architecture, water installations (dams, castings, hull), hardware, scientific research on the theoretical foundations and practice of other types of crafts (carpentry, lamps , ceramics, etc.). The main problem was placed on the expansion of the country’s regions, primarily in trade and trade with the countries of the East and the West. The article analyzes the scientific heritage of Mahmud al-Chagmin and is analyzed by scientists from the East and the West.
Маколада Марказий Осиёдаги Ануштегиний-Хоразм шоулар даврида етишиб чиккан алломаларнинг бой илмий мероси Маумуд ал-Чагминий мисолида урганилди. Тарихдан маълумки, Алоуддин Отсиз хукмронлиги даври Хоразмшоулар салтанатининг энг ёркин сахифаларидан хисобланади. Гурганч ва Марв мадрасаларида истеъдодли мударрислар кулида таълим олган Отсиз жуда билимдон ва фаум-фаросатли киши булган. Гурганчда Хоразмшоу Отсиз ташаббуси билан кайта тикланган Академияга асосан филология (илми адаб, илми нахв), фалсафа, илохиёт, фику, табиий фанлар, илми зироат, тиббиёт,меъморчилик, сув иншоотлари (тугонлар, чигирлар, корез-канотлар), кемасозлик, темирчилик ва бошка хунармандчилик турлари (дурадгорлик, мисгарлик, кулолчилик, ва у.к.) назарий асослари ва амалиёти хакида илмий тадкикот ишлари олиб борилди. Маколада Махмуд ал-Чагминийнинг илмий мероси ва унинг Шарк ва Fарб мамлакатлари олимлари томонидан урганилиши илмий жиятдан тахлил килинди.
The article explored the huge-rich heritage of scientists Anushteginid-Khorezmshah in Central Asia, in the example of the scientific heritage of Mahmud al-Chagmini. From history it is known that the reign of Aludin was one of the most prominent pages of Anushteginid-Khorezmshah. He was an educated and intellectual person who studied in the Gurgancha and Marvah madrasas. Philology, philosophy, theology, law, natural sciences, science, medicine,architecture, water installations (dams, castings, hull), hardware, scientific research on the theoretical foundations and practice of other types of crafts (carpentry, lamps , ceramics, etc.). The main problem was placed on the expansion of the country’s regions, primarily in trade and trade with the countries of the East and the West. The article analyzes the scientific heritage of Mahmud al-Chagmin and is analyzed by scientists from the East and the West.