Ёнилги насоси электр тизимининг ишлаш жараёнини математик моделлаштириш ва оптималь бошкариш
- № 1(7) 2017
Страницы:
35
–
40
Язык: узбекский
Аннотация
Мақолада электрли ёнилғи насосини математик моделлаштириш ва бошқариш усулларини қўллаш орқали ёнилғи насосининг электр тизими параметрларни оптималлаштириш масаласи кўрилган. Марказдан қочма электрли ёнилғи насослари ишлаш жараёнининг иккинчи тур Лагранж тенгламалари асосида математик модели ва Понтрягиннинг максимум принципи асосида оптимал бошқарув алгоритми ишлаб чиқилган. Электрли ёнилғи насосининг ишлаш жараёнини тадқиқ қилиш учун Рунге-Кутта сонли усулини қўллаш асосида ҳисоблаш эксперименти ўтказилган ва ёнилғи насосига бериладиган электр токи қўзғалиши орқали бошқариладиган насос босими параметрлари аниқланган.
Рассматривается оптимизация параметров электрической системы топливного насоса с применением методов математического моделирования и управления. Разработаны математические модели на основе уравнений Лагранжа второго рода и алгоритм оптимального управления процессами функционирования электрического центробежного топливного насоса с применением принципа максимума Понтрягина. Для исследования процесса функционирования электрического топливного насоса применяется численный метод Рунге-Кутта, проводится вычислительный эксперимент и определяются параметры давления насоса в зависимости от возмущения электрического тока, управлявшего процессом.
The paper proposes a parameter optimization system electric fuel pump with application of methods of mathematical modeling and control. Developed mathematical models based on the Lagrange equations of the second kind and the algorithm for optimal control of the operation of electric centrifugal fuel pump with application of the Pontryagin maximum principle. To study the process of functioning of the electric fuel pump was used the numerical method of Runge-Kutta methods, a computational experiment was conducted and the parameters of the pump pressure depending on perturbations of the electric current driving process.
Рассматривается оптимизация параметров электрической системы топливного насоса с применением методов математического моделирования и управления. Разработаны математические модели на основе уравнений Лагранжа второго рода и алгоритм оптимального управления процессами функционирования электрического центробежного топливного насоса с применением принципа максимума Понтрягина. Для исследования процесса функционирования электрического топливного насоса применяется численный метод Рунге-Кутта, проводится вычислительный эксперимент и определяются параметры давления насоса в зависимости от возмущения электрического тока, управлявшего процессом.
The paper proposes a parameter optimization system electric fuel pump with application of methods of mathematical modeling and control. Developed mathematical models based on the Lagrange equations of the second kind and the algorithm for optimal control of the operation of electric centrifugal fuel pump with application of the Pontryagin maximum principle. To study the process of functioning of the electric fuel pump was used the numerical method of Runge-Kutta methods, a computational experiment was conducted and the parameters of the pump pressure depending on perturbations of the electric current driving process.