Anholt S. Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations The Journal of Public Diplomacy. 2012. № 2. P. 6-7.
Dinnie K. Nation branding: concepts, issues, practice. - Oxford: Butterworth Heinemann, 2008. P. 15.
Файзуллаев А. Страна как бренд Сайт Gazeta.uz. 19 апреля 2017г.
Anholt S. Place Branding Research.The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index website. Anholt S. The Good Country Party The Good Country Index website.
Wilson E.J. Hard Power, Soft Power Smart Power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 616. P.110-123.
Natsios A.S. An NGO Perspective Peacemaking in International Conflicts:Methods and Techniques. Washington D.C.: United States Institute of Peace, 1997. P.337-361.
Nye J.S. Soft Power: The Means to Success in World Politics Chapter 4,Wielding Soft Power. April 5, 2004.P.14.
Twiplomacy. Twiplomacy 2015 Study. New York: Burson steller.twiplomacy.com.blog.twiplomacystudy-2015.
Dean D. etal. The Internet Economy of the G-20. - Boston: The Boston Consulting Group 2012. www.bcg.com.documents.file100409.pdf.
Cull N. Wikileaks, public diplomacy 2.0 and the state of digital public diplomacy, Place Branding and Public Diplomacy, 7 (1). 2011. P. 1-8.
Van Staden A. Power and legitimacy: The quest for order in a unipolar world Clingendael Diplomacy Papers, April, 2005.
Chen A. The Agency New York Times, 5 June 2015. http://www.nytimes.com.2015.06.07/magazine.
Еремин Н.В. Парадипломатия: новый голос регионов в современном дипломатическом
концерте? Мировая экономика и международные отношения. 2012. №6.С.42.
Сербина А.С. Еврорегионы как новые акторы мировой политики. Конфигурация нового миропорядка: проекты и реальность. Новосибирск: НГУЭУ, 2015. С. 167195.
Tacoli C. Urbanization, gender and urban poverty: Paid work and unpaid carework in the city. London: UNFPA, 2012.
Lefevre M. The mighty metropolis The World Today. London: Chatham House. 2015. www.chathamhouse.org.publication.mighty-metropolis.
Торкунов А. Внешняя политика России, образование и наука http:russiancouncil.ru
Файзуллаев А. Указ. раб.
Най Дж. «Мягкая сила» и американо-европейские отношения Свободная мысль — XXI. №о 10, 2004. http://www.situation.ru.app/jart/1165/htm/
Панова Е.П. «Мягкая сила» как способ воздействия в мировой политике: Автореф. дисс. канд. полит. наук. М.: МГИМО. 2012.
Федотова К.Е. «Мягкая сила» российской культуры - инструмент внешней политики Обозреватель - Observer №3. М. 2017. С.57.
Baser B. Turkey’s diaspora engagement policy under the Justice and Development Party. 24 April 2017 www.imi.ox.ac.uk.blog.turkey2019s-diaspora/engagementpolicy/under-the-justice-and development-party.