Перейти к содержимому
UzScite
  • НСИ
    • Новости События
    • Методическая информация
    • Нормативные документы
  • Каталог журналов
  • Указатель авторов
  • Список организаций

Интеллектуал камчиликлари бўлган еқли заиф болаларни дифференциал ендашган ҳолда коррекцион ўқитиш ва тарбиялаш масалалари

Хамраева И.С.

Современное образование

  • № 3 2021

Страницы: 

65

 – 

73

Язык: узбекский

Открыть файл статьи
Открыть страницу статьи в Интернет

Аннотация

В статье рассматривается проблема образования умственно отсталых детей. На основе анализа научной литературы осуществлена группировка уровней умственной отсталости, дана характеристика каждой группы и рассмотрен вопрос коррекции умственной отсталости на основе применения дифференцированного подхода.

Мақолада ақли заиф болалар таълими муаммоси кўриб чиқилган. Илмий адабиёт- лар таҳлили асосида ақли заифлик даражалари гуруҳланган, ҳар бир гуруҳ таърифланган ва табақалаштирилган ёндашишни қўллаш асосида ақли заифликни коррекциялаш масаласи кўриб чиқилган.

The article deals with the problem of education of mentally retarded children. Based on the analysis of the scientific literature, the grouping of the levels of mental retardation is carried out.The characteristics of each group are given, and the issue of correcting mental retardation is considered on the basis of the differentiated approach implementation.

Список использованных источников

  1. Дакарские рамки действий. Образование для всех: выполнение наших общих обязательств // Текст, принятый Всемирным форумом по образованию Дакар, Сенегал, 26-28 апреля 2000 г. – Париж, 2000. – С.18.
  2. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2011 йил 23 августдаги “Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни Сақлаш Вазирлигининг тиббий-ижтимоий муассасалари тўғрисидаги Низомларни тасдиқлаш ҳақида”ги 240-сонли қарори.
  3. Макаров И.В. Умственная отсталость у детей и подростков. Клинические рекомендации (протокол лечения). ФГБУ. 2015.
  4. Мамедов К.Қ., Шоумаров Ғ.Б. Ақли заиф болалар психологияси. - Т.: Ўқитувчи,1994.
  5. Мусаева Н.С. Ақли заиф ўқувчиларда вербал ва новербал мулоқотга киришиш кўникмаларини таълим жараёнида ривожлантириш. Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) дисс. – Т.: 2018. 33 б.
  6. Нуркельдиева Д.А. Методы определения речевой готовности умственно отсталых детей к обучению в школе: Автореф. дисс. ... канд. пед. наук. – Т.: ТГПИ, 2001. – 21 с.
  7. Нуркелдиева Д.А. Педагогик – психологик диагностика (ривожланишида нуқсони бўлган болаларнинг педагогик-психологик диагностикаси). Дарслик. Т.: Внешинвестром, 2019. 21-б.
  8. Рахманова В.С. Особенности обучения грамматике умственно отсталых школьников: дисс. канд. пед. наук. – Москва, 1986.
  9. Петрова В.Г. Психология умственно отсталых школьников: Учебное пособие / В.Г.Петрова, И.В. Белякова. – М.: Академия, 2002. – 160 с. – (Высшее образование).
  10. Хамидова М.П. Мактабгача ёшидаги ақли заиф болалар сўз бойлигини оширишнинг коррекцион-педагогик асослари: Пед.ф. ном. автореф... -Т., 2001. -20 б.
  11. Яруллин И.Ф. Основы специальной педагогики и психологии: Краткий конспект лекций / Яруллин И.Ф.; Казанский (Приволжский) федеральный университет. – Казань,2013. – 136 с.
  12. John W. Jacobson, James A. Mulick, Johannes Rojahn.Intellectual and Developmental Disabilities. New York, Springer Science+Business Media, LLC, 2007. Page-4.
  13. https://www.weforum.org.
  14. https://ru.wikipedia.org/wiki/
  15. https://aeon.co/ideas/how-clever-is-it-to-dismiss-iq-tests.
  16. https://www.ozon.ru/context/detail/id/143861062/
  17. http://www.amazon.co.uk/intelligense-that-matters-stuart-ritchie/dp/1444791877/
  18. http://narodnoe.org/old/Classics/Komensky/Komensky_Yan_Amos_Velikaya_didakt_izbr.htm

Список всех публикаций, цитирующих данную статью

Copyright © 2025 UzScite | E-LINE PRESS