Информационно-математическая модель диагностирования эксплуатационного режима тягового электродвигателя
- № 3 2018
Страницы:
84
–
90
Язык: русский
Аннотация
Составлена информационно-математическая модель диагностирования эксплуатационного режима тягового электродвигателя на основе анализа спектров амплитудно модулированного тока статора, обусловленного неисправностями его элементов и узлов. Определены параметры оптимального фильтра по критерию максимума отношения сигнал/шум тока статора, по которому можно идентифицировать техническое состояние объекта. Показано, что диагностика, обработка и анализ результатов технического состояния тягового электродвигателя на основе анализа спектральных составляющих тока статора позволяют по совокупности измеряемых параметров повысит достоверность принимаемого технического решения о поддержании эксплуатационной надежности и изучить эволюцию технического состояния, а также уменьшить вероятность необоснованного вывода из эксплуатации.
Тортувчи электр двигателнинг элементлари ва қисмларини носозлиги билан белгиланадиган, статорнинг амплитудали модулланган токи спектрларини таҳлил қилиш асосида двигатель иш режимларини ташхислашнинг ахборот-математик модели тузилган. Оптимал фильтр параметрлари статор токининг максимал сигнал/шовқин нисбатини максимуми мезонига кўра аниқланган бўлиб, улар бўйича объектнинг техник ҳолатларини идентификациялаш мумкин. Статор токининг спектрал ташкил этувчиларининг таҳлили асосида тортувчи электр двигателининг техник ҳолатлари натижаларини ташхислаш, ишлов бериш ва таҳлил қилиш, ўлчанадиган параметрлар тўплами бўйича фойдаланиш ишончлилигини қўллаб-қувватлаш ҳақидаги техник қарорларни қабул қилиш ишончлилигини ошириш ҳамда техник ҳолатлар тадрижини ўрганиш, шунингдек сабабсиз ишдан чиқишлар эҳтимолини камайтириш имконини беради.
Information mathematical model of diagnosing of the operational mode of the tractive electromotor on the basis of the analysis of ranges of amplitude-modulated current of the stator caused by failure of its elements and nodes is made. Parameters of the optimum filter are determined by criterion of a maximum of the relation signal/noise of current of the stator on which it is possible to identify technical condition of an object. It is shown that diagnostics, processing and the analysis of results of technical condition of the tractive electromotor on the basis of the analysis of spectral components of current of the stator allow on set of the measured parameters will increase reliability of the made technical solution about maintenance of operational reliability and to study evolution of technical condition and also to reduce probability of an unreasonable output from maintenance.
Тортувчи электр двигателнинг элементлари ва қисмларини носозлиги билан белгиланадиган, статорнинг амплитудали модулланган токи спектрларини таҳлил қилиш асосида двигатель иш режимларини ташхислашнинг ахборот-математик модели тузилган. Оптимал фильтр параметрлари статор токининг максимал сигнал/шовқин нисбатини максимуми мезонига кўра аниқланган бўлиб, улар бўйича объектнинг техник ҳолатларини идентификациялаш мумкин. Статор токининг спектрал ташкил этувчиларининг таҳлили асосида тортувчи электр двигателининг техник ҳолатлари натижаларини ташхислаш, ишлов бериш ва таҳлил қилиш, ўлчанадиган параметрлар тўплами бўйича фойдаланиш ишончлилигини қўллаб-қувватлаш ҳақидаги техник қарорларни қабул қилиш ишончлилигини ошириш ҳамда техник ҳолатлар тадрижини ўрганиш, шунингдек сабабсиз ишдан чиқишлар эҳтимолини камайтириш имконини беради.
Information mathematical model of diagnosing of the operational mode of the tractive electromotor on the basis of the analysis of ranges of amplitude-modulated current of the stator caused by failure of its elements and nodes is made. Parameters of the optimum filter are determined by criterion of a maximum of the relation signal/noise of current of the stator on which it is possible to identify technical condition of an object. It is shown that diagnostics, processing and the analysis of results of technical condition of the tractive electromotor on the basis of the analysis of spectral components of current of the stator allow on set of the measured parameters will increase reliability of the made technical solution about maintenance of operational reliability and to study evolution of technical condition and also to reduce probability of an unreasonable output from maintenance.