Хориж психологиясида интеллект тушунчасининг шаклланиши
- № 1 (1) 2019
Страницы:
118
–
121
Язык: узбекский
Аннотация
Изучение умственного развития человека является одной из основных задач, стоящих перед современной наукой. Проблема интеллекта является одним из наиболее изучаемых предметов в советской и зарубежной психологии. В то время как идея интеллекта отличается от точки зрения, общая цель одна, раскрывающая интеллектуальное развитие человека, его особенности и его уникальность. В психологии понятие интеллекта используется для количественной оценки способностей и для их описания в количественном выражении. По мнению исследователей, каждый человек отражает определенный уровень общего интеллекта, который, в свою очередь, зависит от его отношения к внешней среде. По их словам, каждый человек имеет разные уровни личных способностей, которые проявляются в решении очевидных проблем.Первоначально не было никакой дифференциации в разведывательных исследованиях. Интеллектуальная структура интеллектуала привлекала внимание психологов на ранних стадиях века. Интеллектуальная
проблема широко изучалась в зарубежной психологии, которая изучалась на основе различных теорий,концепций, подходов, позиций, направлений. В то же время, использование критериев измерения интеллекта, критериев, показателей развития, самооценки, тестирования и использование различных типов умственного развития основаны на научных теоретических основах.
Инсоннинг аклий тараккиётини тадкик килиш бугунги кундаги фан олдида турган мухим вазифалардан бири булиб колмокда. Интеллект муаммоси собик шуро психологиясида хам, чет эл психологиясида хам энг куп урганилган мавзулардан биридир. Интеллект мохиятини талкин килиш масаласига турлича ёндашилса хам, лекин умумий максад битта булиб, у хам булса, инсоннинг интелектуал тараккиёти, унинг хусусиятлари, узига хослигини очиб беришдан иборатдир. Психологияда кобилиятни микдор жихатидан улчаш, уни тавсифлаш учун интеллект тушунчаси кулланилган. Тадкикотчиларннинг назариясига биноан,хар бир инсон умумий интеллектнинг муайян даражасини узида акс эттиради, бу эса, уз навбатида, унинг ташки мухит билан муносабатига богликдир. Уларнинг фикрига кура, хар бир одамда узига хос кобилиятни ривожлантиришнинг турли даражалари мавжуд булиб, улар яккол масалаларни ечиш жараёнида куринади. Дастлаб интеллект тадкикотларида унинг дифференциациям мавжуд булмаган. Интеллект структурасини аниклаш, айникса, асримизнинг бошларида психолог олимларнинг диккатини узига тортди. Интеллект муаммоси хориж психологиясида жуда кенг урганилган булиб, улар турлича назариялар, концепциялар,ёндашишлар, позициялар, йуналишларга асосланган долда тадкик килинган. Шу билан бирга, интеллектни улчаш мезонлари, критерийлари, тараккиёт курсаткичлари, узига хусусиятлари, тест яратиш ва ундан турли ёшдаги кишилар аклий ривожини текширишда фойдаланиш дилма-хил илмий назарий негизларга курилгандир.
The study of human development is one of the main challenges facing modern science. The problem of intelligence is one of the most studied subjects in Soviet and foreign psychology. While the idea of intelligence differs from the point of view, there is one common goal, revealing the intellectual development of a person, his features and his uniqueness. In psychology, the concept of intelligence is used to quantify abilities and to describe them in quantitative terms. According to researchers, each person reflects a certain level of general intelligence, which, in turn, depends on its relationship to the external environment. According to them, each person has different levels of personal abilities, which manifest themselves in solving obvious problems. Initially, there was no differentiation in intelligence research. The intellectual structure of the intellectual attracted the attention of psychologists in the early stages of the century. The intellectual problem has been widely studied in foreign psychology, which has been studied on the basis of various theories, concepts, approaches, attitudes, and directions. At the same time, the use of criteria for measuring intelligence, criteria, indicators of development, self-assessment, testing, and the use of various types of mental development are based on scientific theoretical foundations.
Инсоннинг аклий тараккиётини тадкик килиш бугунги кундаги фан олдида турган мухим вазифалардан бири булиб колмокда. Интеллект муаммоси собик шуро психологиясида хам, чет эл психологиясида хам энг куп урганилган мавзулардан биридир. Интеллект мохиятини талкин килиш масаласига турлича ёндашилса хам, лекин умумий максад битта булиб, у хам булса, инсоннинг интелектуал тараккиёти, унинг хусусиятлари, узига хослигини очиб беришдан иборатдир. Психологияда кобилиятни микдор жихатидан улчаш, уни тавсифлаш учун интеллект тушунчаси кулланилган. Тадкикотчиларннинг назариясига биноан,хар бир инсон умумий интеллектнинг муайян даражасини узида акс эттиради, бу эса, уз навбатида, унинг ташки мухит билан муносабатига богликдир. Уларнинг фикрига кура, хар бир одамда узига хос кобилиятни ривожлантиришнинг турли даражалари мавжуд булиб, улар яккол масалаларни ечиш жараёнида куринади. Дастлаб интеллект тадкикотларида унинг дифференциациям мавжуд булмаган. Интеллект структурасини аниклаш, айникса, асримизнинг бошларида психолог олимларнинг диккатини узига тортди. Интеллект муаммоси хориж психологиясида жуда кенг урганилган булиб, улар турлича назариялар, концепциялар,ёндашишлар, позициялар, йуналишларга асосланган долда тадкик килинган. Шу билан бирга, интеллектни улчаш мезонлари, критерийлари, тараккиёт курсаткичлари, узига хусусиятлари, тест яратиш ва ундан турли ёшдаги кишилар аклий ривожини текширишда фойдаланиш дилма-хил илмий назарий негизларга курилгандир.
The study of human development is one of the main challenges facing modern science. The problem of intelligence is one of the most studied subjects in Soviet and foreign psychology. While the idea of intelligence differs from the point of view, there is one common goal, revealing the intellectual development of a person, his features and his uniqueness. In psychology, the concept of intelligence is used to quantify abilities and to describe them in quantitative terms. According to researchers, each person reflects a certain level of general intelligence, which, in turn, depends on its relationship to the external environment. According to them, each person has different levels of personal abilities, which manifest themselves in solving obvious problems. Initially, there was no differentiation in intelligence research. The intellectual structure of the intellectual attracted the attention of psychologists in the early stages of the century. The intellectual problem has been widely studied in foreign psychology, which has been studied on the basis of various theories, concepts, approaches, attitudes, and directions. At the same time, the use of criteria for measuring intelligence, criteria, indicators of development, self-assessment, testing, and the use of various types of mental development are based on scientific theoretical foundations.