Библиотечно-информационное образование в современной медийной среде: экосистемный подход
- № 2 (38) 2024
Страницы:
36
–
39
Язык: русский
Аннотация
Исследуются основные тенденции развития библиотечно-информатической науки и образования в России и за рубежом, анализируется динамика концептуальных основ
и смысловых изменений в отрасли. Представлены результаты сравнительного исследования содержания образовательных программ ЛИС в ведущих университетах мира. Предложен экосистемный подход к LIS-образованию и выделены его ключевые характеристики на примере Санкт-Петербургского государственного университета культуры.
Core trends of library and information science and education in Russia and abroad are explored, and the dynamics of conceptual framework and semantic changes in the industry are analyzed. The results of a comparative study of the content of LIS educational programs in the world’s leading universities are presented. The ecosystem approach to LIS education is proposed and its key characteristics on the example of Saint Petersburg State University of Culture are underlined.
Core trends of library and information science and education in Russia and abroad are explored, and the dynamics of conceptual framework and semantic changes in the industry are analyzed. The results of a comparative study of the content of LIS educational programs in the world’s leading universities are presented. The ecosystem approach to LIS education is proposed and its key characteristics on the example of Saint Petersburg State University of Culture are underlined.