Бўлажак ўқитувчиларда саноген тафаккурни ривожлантиришнинг психологик аспектлари
- № 4 (101) 2021
Страницы:
23
–
31
Язык: узбекский
Аннотация
В статье рассматриваются актуальние проблемы развития саногенного мышления у будущих учителей, сопоставляется сущность понятий саногенного и патогенного мышления, содержание их специфических черт. Когнитивная, эмоциональная, мотивационная и экзистенциальная области человека выделяются как психологические (субъективные) факторы, влияющие на развитие саногенного мышления. Также раскрывается содержание мотивационных, когнитивно-рефлексивных,эмоционально-чувствительных и регулирующих критериев для определения уровня развития способности саногенового мышления у будущих учителей.
Ушбу мақолада муаллиф томонидан бўлажак ўқитувчиларда саноген тафаккурни ривожлантириш муаммосининг долзарблиги асосланган, саноген ва патоген тафаккур тушунчаларининг моҳияти,уларга хос бўлган алоҳида хусусиятлар мазмуни қиёсий таҳлил қилинган. Шахснинг когнитив, эмоционал, мотивацион ва экзистенционал соҳалари саноген тафаккурни ривожлантиришга таъсир этувчи психологик (субъектив) омиллар сифатида ажратиб кўрсатилган. Шунингдек, бўлажак ўқитувчиларда саноген фикрлаш қобилиятининг ривожланганлик даражасини аниқлаш учун қуйидаги мотивацион, когнитив-рефлексив, ҳиссий-эмоционал ва регулятив мезон кўрсаткичлари мазмуни ёритилган.
Thе article is based on the relevance of the problem of developing sanogenic thinking among future teachers, the essence of the concepts of sanogenic and pathogenic thinking, the content of their specific features are compared. Cognitive, emotional, motivational and existential areas of the person are distinguished as psychological (subjective) factors influencing the development of sanogenic thinking. It also covers the content of the following motivational, cognitive-reflexive, emotional-sensitive and regulatory criteria to determine the level of development of sanogen thinking ability among future teachers.
Ушбу мақолада муаллиф томонидан бўлажак ўқитувчиларда саноген тафаккурни ривожлантириш муаммосининг долзарблиги асосланган, саноген ва патоген тафаккур тушунчаларининг моҳияти,уларга хос бўлган алоҳида хусусиятлар мазмуни қиёсий таҳлил қилинган. Шахснинг когнитив, эмоционал, мотивацион ва экзистенционал соҳалари саноген тафаккурни ривожлантиришга таъсир этувчи психологик (субъектив) омиллар сифатида ажратиб кўрсатилган. Шунингдек, бўлажак ўқитувчиларда саноген фикрлаш қобилиятининг ривожланганлик даражасини аниқлаш учун қуйидаги мотивацион, когнитив-рефлексив, ҳиссий-эмоционал ва регулятив мезон кўрсаткичлари мазмуни ёритилган.
Thе article is based on the relevance of the problem of developing sanogenic thinking among future teachers, the essence of the concepts of sanogenic and pathogenic thinking, the content of their specific features are compared. Cognitive, emotional, motivational and existential areas of the person are distinguished as psychological (subjective) factors influencing the development of sanogenic thinking. It also covers the content of the following motivational, cognitive-reflexive, emotional-sensitive and regulatory criteria to determine the level of development of sanogen thinking ability among future teachers.