Актуальная тематика будущих проектов erasmus+ по повышению потенциала высшего образования (cbhe) в контексте социально-экономической модернизации республики Узбекистан 2017-2020 годов
- № 9 2021
Страницы:
101
–
152
Язык: русский
Аннотация
Цель данного материала – представить одну из частей проведенного исследования о влиянии проектов Erasmus+ (2015-2020) на систему высшего образования Узбекистана, в которой дано описание реформ 2017-2020 годов в сфере политики и экономики, высшего образования, науки и инноваций, в сельском хозяйстве и в здравоохранении республики. В заключительной части материала каждым автором в контексте реформ в
соответствующей сфере представлены 10 наиболее актуальных тем для будущих проектов Erasmus+ по повышению потенциала высшего образования в рамках нового этапа программы на 2021-2027 годы.Абдурахманова А.К. (Введение, 1, редакция), Астанакулов О.Т (2.1.,2.2.,3.1. ),Рихсиева Г.Ш. (2.3., 3.2.), Рахматуллаев М.А.(2.4.,3.3.), Ахроров Ф.Б. и Бахадиров К.Г. (2.5.,3.4.), Вихров И.П. (2.6, 3.5.)
The aim of this material is to present one of the parts of the recent National Impact Study on impact of Erasmus+ projects (2015-2020) on higher education system of Uzbekistan which provides description of the reforms in the field of politics and economics, science and innovations, agriculture and healthcare for the period of 2017-2020. Each author has developed the most relevant 10 topics for the future projects in the context of the respective reforming field to be considered while preparing new project proposals within new Erasmus+programme phase of 2021-2027. Abdurakhmanova A. K. (Introduction, 1, edition), Astanakulov O. T. (2.1.,2.2.,3.1.), Rikhsieva G. Sh. (2.3., 3.2.), Rakhmatullaev M. A.(2.4., 3.3.), Akhrorov F. B. and Bahadirov K. G. (2.5., 3.4.), Vikhrov I. P. (2.6,3.5.)
The aim of this material is to present one of the parts of the recent National Impact Study on impact of Erasmus+ projects (2015-2020) on higher education system of Uzbekistan which provides description of the reforms in the field of politics and economics, science and innovations, agriculture and healthcare for the period of 2017-2020. Each author has developed the most relevant 10 topics for the future projects in the context of the respective reforming field to be considered while preparing new project proposals within new Erasmus+programme phase of 2021-2027. Abdurakhmanova A. K. (Introduction, 1, edition), Astanakulov O. T. (2.1.,2.2.,3.1.), Rikhsieva G. Sh. (2.3., 3.2.), Rakhmatullaev M. A.(2.4., 3.3.), Akhrorov F. B. and Bahadirov K. G. (2.5., 3.4.), Vikhrov I. P. (2.6,3.5.)